תערוכה

שנה
 
מקור

ביקורת

לודביגסבורג 1990 ביקורת מהעתונות הגרמנית "התפוצצות של צבעים - אקוורל ואקרילק, זוהרים ועדינים, חיוביות החיים, עליזות צבעונית, יש קסם רומנטי והרמוניה.

עבודות האקרילק נראות כעין נופים הנצפים ממבט הציפור.

אמצעי הביטוי המרכזי הוא הצבע. שטחים מופשטים ובתוכם יצירות קוויות. בקווי מכחול מלאי טמפרמנט וניואנסים עדינים, תופסת האמנית את צילומי הרגע של הנוף המשתנה בהשפעת האור"
גלריית הקיבוץ - תל-אביב 1985 אוצרת
התערוכה

  
תלמה לנדסמן הגיעה לרמה גבוהה מאוד באקוורלים ובמיוחד בתיאורי נוף, עבודותיה מרשימות מאוד ומעוררות הנאה מרובה
גלריה אפרת 1995 אירנה אורבך "עבודותיה של תלמה מקורן בנוף, נוף ההופך לציור שצורותיו מסוגננות וצבעיו מסודרים מחדש עד ללא היכר, ונוצרת קומפוזיציה מופשטת.

תלמה מעבירה אל הבד את אשר רואות עיניה בצבעים חמים המבטאים הזדהות מלאה עם הטבע. בתהליך ההפנמה ובדרך העברת רשמיה ניכרת סערה פנימית, הבאה לידי ביטוי בצורת הנחת המכחול ובגוונים - כחול של שמים, חום של אדמה, אדום של רעפים, המקבלים מקום של קבע ביצירתה: הם קרובים לליבה, בהיותם שייכים לסביבתה הקרובה.

תלמה רואה את עיקר מטרתה כציירת, בהשגת איזון בין כתמי הצבע השונים לבין הקווים, רמזים לרישום. זוהי עבורה רוחה של היצירה, הנפש הרוטטת, החיה, ולה היא תקדיש את מירב תשומת הלב.

תלמה יוצרת נופים פנימיים, שמקורם בנופים טבעיים.
 
גלריית התיאטרון - ירושלים 1983 אוצרת התערוכה תלמה לנדסמן הגיעה לרמה גבוהה מאד באקוורלים ובמיוחד בתיאורי נוף, עבודותיה מרשימות מאד ומעוררות הנאה מרובה.

יש בציור פרספקטיבה, ויש מוקד שמסביבו נבנית היצירה - אין זה חייב להיות עצם, דמות או נוף, וזו יכולה להיות גם תחושה אווירה, הלך רוח. יצירותיה של תלמה משדרות פיוטיות ורגישות."
 
לייבסיטי - בניית אתרים